Rabu, 12 Oktober 2011

Shark cartilage, Terapi untuk Sakit Sendi/ Lutut dan KANKER

Shark cartilage
Al Wahida Herbal. Ramai yang idak mengetahui bahawa shark cartilage sebenarnya boleh dijadikan ubat terbaik untuk masalah sakit lutut. Masalah kekeringan lendir dilutut boleh menyebabkan sendi mengalami kesakitan yang berpanjangan dan kebiasaanya agak sukar diubat dengan ubatan kimia. Pembedahan akan menjadikan keadaan bertambah parah bukan menyembuhkan. Cara mudah ialah anda memberi sedikit peluang kepada diri anda sendiri untuk menggunakan shark cartilage yang telah dikeluarkan oleh syarikat HPA Industries. Memang benar terdapat banyak syarikat lain yang menghasilkan shark cartilage di pasaran tetapi ianya tidak sama dengan produk HPA.

Dalam buku Jawi Med Herb 1,saya telah nyatakan bahawa shark cartilage yang dihasilkan oleh HPA tidak sama kerana ia memasukan sejenis pokok terung yang dikenali dengan "solanum album". Sinergi ini hanya biasa digunakan oleh keluarga kami dan tidak pernah saya temui pada produk shark yang lain. Ini perlu saya jelaskan kerana ada setengah pehak mendakwa bahawa HPA menggunakan ramuan shark seperti produk produk yang lain dipasaran.

Penggunaan shark dalam perubatan telah digunakan oleh datuk saya dan diperturunkan ilmu ini kepada bapak saudara saya(hj Mat) dan seterusnya.

Hampir semua jenis ikan hiu tidak berpenyakit kanker. Penelitian yang dilakukan oleh para ilmuwan sejak lebih dari 30 tahun mendapati tulang rawan ikan hiu mempunyai sifat angiogenesis. Bahan ini dikenal sebagai mucopolysaccharides, thrombospondin, sangat berkhasiat menghambat dan mematikan tumor dan kanker. HPA telah berhasil menemukan spesies ikan hiu terbaik yang telah digunakan lebih dari 500 tahun yang lalu untuk pengobatan kanker.

Penggunaan Shark Cartilage tidak bertentangan dengan pengobatan biasa seperti kemoterapi dan dianjurkan sebagai pelengkap terapi. Beberapa reaksi mungkin terjadi setelah mengkonsumsi Shark cartilage seperti:mencret, keletihan, dan tubuh terasa panas.

Khasiat:
Dari penelitian ditemukan berbagai manfaat rawan ikan hiu::
Psoriasis
Eksim
Artrithis
Masalah kulit
Masalah jantung
Asma
Tubercolosis (TBC)

Beberapa jenis kanker di antaranya:
kanker usus
kanker hati dan paru-paru
kanker payudara
kanker prostate dan kanker ovarium

Kompisisi :
Setiap kapsul mengandung: Rawan ikan hiu 67,5 mg, Solamum trilobatum 202,5 mg
Isi 60 kapsul
Harga Konsumen Tp. 200.000,-
SINERGI HERBA HPA UNTUK TERAPI KANKER:
Kanker Limfa = Shark + Spirulina + Health B
Kanker Otak = Shark + Radix
Kanker Rahim = Shark + Paramaria + Herba Senggugut +HTA + Mengkudu + Teh Herba
Kanker Payudara = Shark + Omega 3 + Mengkudu + Paramaria /Grapesed Oil

Untuk Memaksimalkan Hasil Kerja Herba bisa dikombinasikan dengan terapi Pengobatan Sunnah Nabi BEKAM, insyaAllah Allah berikan Kesembuhan.

Rasulullah Shallallahu ‘alayhi wa Salam bersabda :

الشِّفَاءُ فِيْ ثَلاَثَةٍ: شَرْبَةِ عَسَلٍ وَشَرْطَةِ مِحْجَمٍ وَكَيَّةِ نَارٍ وَإِنِّيْ أَنْهَى أُمَّتِيْ عَنْ الْكَيِّ


“Kesembuhan itu berada pada tiga hal, iaitu minum madu, torehan pisau bekam dan sepuhan dengan api (kay). Sesungguhnya aku melarang ummatku (berubat) dengan kay.” (HR Bukhari)

Rasulullah Shallallahu ‘alayhi wa Salam bersabda :

إِنَّ أَمْثَلَ مَا تَدَاوَيْتُمْ بِهِ الْحِجَامَةُ وَالْفَصْدُ

“Sesungguhnya kaedah pengubatan yang paling ideal bagi kalian adalah hijamah (bekam) dan fashdu (venesection).” (HR Bukhari – Muslim) [AWH]

Artikel yang berkaitan



Tidak ada komentar :

Posting Komentar